A Montem Vendégház a sípálya tetejéről
Általános,  Élmény,  Gasztro,  Szállás

Montem Vendégház

A Montem Vendégház egyike a Stílusos Vidéki Szállodák hálózatának, melynek több tagjánál is vendégeskedtünk már (ezekről további bejegyzéseinkben olvashatsz).

Az épület Mátraszentistván egyik utcájának majdnem a legvégén (nem „kurta kocsma”) található, mellette megy el az Országos Kéktúra, ami nekünk nagyon jó volt, erről majd kicsit később.

Felnőtt- és környezetbarát szálláshely

A ház modern stílusú, fa borítással és lemeztetővel, színeivel és formájával nagyon illik a tájba, szemben a sípálya, az erkélyről pazar a kilátás. A foglalás a honlapon keresztül egyszerű és gördülékeny. Itt kiválaszthatjuk nemcsak a szobát és az időpontot, de az esetleges extra szolgáltatásokat is.

A Montem Vendégház a sípálya tetejéről

Érkezésünkkor éppen egy nagyobb társaság hagyta el a Montemet, ettől függetlenül a szobánk már készen volt. A kedves „mindenes” ifjú hölgy bemutatta a vendégházat, a szolgáltatásokat és a szobánkat. A szoba nagyon csinos és praktikus, kellemesen keverednek benne a rusztikus és az indusztriális lakberendezési elemek. Az ágy nagy és kényelmes, az ágynemű puha és könnyű, a fürdőszoba kicsi, de a maga nemében tökéletes.

Mint a címben említettem, a Montem Vendégház felnőttbarát szálláshelyként definiálja magát, de nyugodtan mellé írhatnák a környezetbarát jelzőt is. Napelemek és napkollektorok biztosítják az áramot és a meleg vizet. A WC öblítése gyűjtött esővízzel történik (bár ez az idei aszályos évben nem minden rizikó nélküli). Sok apró egyéb megoldással is próbálják ökológiai lábnyomukat csökkenteni.

Gasztronómia

Az egész ház barátságos és hangulatos, a földszinten a nagy közösségi térben van a reggeli, ebéd, vacsora, egy kis nassolni valót napközben bármikor szívesen csinál a séf. (Mi érkezéskor egy sajttálat kértünk, mind ízeiben, mind tálalásában tökéletes volt.) A fogyasztás „becsület kassza” módszerrel működik. A társalgó-étkező sarkában a recepciós asztallal szemben van egy tablet a falon, amin a szoba kódjának megadása után hozzáírhatjuk a reggeli kávét, üdítőt, egyéb italokat, nasit a szobaszámlához.

étkező-társalgó

Reggeli 8:30-tól, de előtte a kávét bármikor megcsinálhatja az ember és fent ágyban vagy az erkélyen fogyasztja el. A reggeli választék mesés, de előző este le kell adni a rendelést. Ennek fejében alig ül le az ember az asztalhoz, legfeljebb egy kis gyümölcslét csapol (alma-barack, alma-meggy, alma) és már érkezik is a bőséges és ínycsiklandó reggeli.

Montem és kence reggeli
Montem és kence reggeli (nálunk két reggel is ez volt a nyerő)

A reggelivel ellentétben, amit a szobaár tartalmaz, a vacsora külön fizetendő. Az ára talán kicsit borsosnak tűnik, mivel az árban az italfogyasztás nincs benne. De ettől eltekintve a 4 fogásos vacsora szerintem minden igényt kielégít. Első este egy kis libamáj kence, borjúgulyás, tengeri sügér rizottóval és barackos pite volt a menü, ami számomra kicsit kevésnek tűnt (lévén elég nagyétkű vagyok), de kicsit később már nem hiányzott egy falat sem (bár a párom barackos pitéjéből mindig nagyobb szeletet kapok…). Sajnos ezeket nem tudtam megörökíteni, de a másik vacsoránkat, ami szintúgy pazar volt, alább mellékelem:

Egy szó, mint száz, nagyon jól éreztük magunkat. Kellemes volt a hely, kedves volt a személyzet, finom dolgokat tett asztalunkra a séf, úgyhogy semmire sem lehetett panaszunk. Végül a “piszkos anyagiakról”: 3 éjszakát töltöttünk a Montemben (2 éjszaka a minimum foglalás) emeleti erkélyes szobában, 2 vacsorával, virág és pezsgő bekészítéssel, fürdődézsa használattal, reggeli kávékkal a 150000 Ft-os ajándékutalványra 16000 Ft-ot fizettünk rá. Igaz ebben volt némi kedvezmény is, mert az eredeti foglaláshoz képest egy nappal később érkeztünk vendéglátóink kérésére.